Hartmann's har fået smag for champagne

Farven på de champagnefarvede diamanter er varm med en særlig glød. Argyle Champagne diamanter graderes i en champagne skala fra C1-C7, og hver diamants farve er unik og bevæger sig fra lys champagne og ender i en næsten cognacbrun farve.

Udover champagne diamanternes spektakulære farve er det interessante ved disse skønheder, at prisen på dem er langt mere overkommelig end de hvide diamanter. Ifølge Ulrik Hartmann koster de champagnefarvede diamanter i gennemsnit halvdelen af hvad en tilsvarende hvid diamant koster og dermed henvender disse diamanter sig også til en meget bredere, men også yngre målgruppe.

”På min rejse til Argyle-diamantminen, så jeg mange fortryllende farvede diamanter - heriblandt de lidt oversete champagnefarvede diamanter, som kan noget helt særligt med deres varme glød. Det interessante ved netop denne type diamanter er først og fremmes den attraktive pris, dernæst at de har et helt særligt farvespil og er yderst smukke når de sættes sammen med pink eller hvide diamanter”, fortæller diamantekspert og indehaver af Hartmann’s, Ulrik Hartmann.

I forbindelse med Ulrik Hartmanns 20 års jubilæum har han og designteamet udviklet en smuk jubilæumskollektion, hvor champagnefarvede diamanter indgår. Kollektionen består af 130 smykker i stilrent skandinavisk design, hvor man både vil finde helt klassiske designs med få diamanter og mere iøjnefaldende smykker hvor store sten og flere forskellige farvede diamanter mødes. I øvrigt Europas største udvalg.

”Kollektionen er blevet taget rigtig godt imod. Vi har netop fremvist kollektionen til 500 kunder ved et lukket arrangement, og der var meget stor begejstring. Den varme farve som passer perfekt til den skandinaviske hud og det faktum at prisen er så attraktiv, som den er, betød at vi rent faktisk solgte et rekordantal smykker på første fremvisning. Heldigvis er produktionen sat i gang igen”, fortæller Ulrik Hartmann.

I kollektionen indgår både ringe, øreringe, halskæder og armbånd i rødguld, rosaguld eller hvidguld. Priserne starter fra 10.000 DKK

Fakta om Hartmann’s

Ulrik Hartmann er indehaver af Juveler Hartmann’s og særlig kendt som diamantekspert på DR1, DR2 og TV2. Hartmann’s er eneste ”Argyle Pink Select Atelier” i Skandinavien og forhandler Argyle Pink diamanter, som anses som noget af det sjældneste og ypperste inden for diamanter.

Forretningens åbningstider

Se detaljerede åbningstider
  • Mandag 10.00 - 17.30
  • Tirsdag 11.00 - 17.30
  • Onsdag-fredag 10.00 - 17.30
  • Lørdag 10.00 - 14.00

Bliv kontaktet

Kom ind i butikken og få ekspertrådgivning af en af vores medarbejdere.

Ønsker du at blive kontaktet af en salgsmedarbejder udfyld da venligst nedenstående.

.